Актуализирано: 06.02.2025 г.
Как да стартирам?
Инсулиновата пач помпа Medtrum Nano е предназначена за лица с доказана диагноза диабет тип 1.
При поръчка на Старт Пакет или при интерес за започване на лечение с реимбурсиране от НЗОК, задължително преминавате обучение за работа със системата в здравно заведение под наблюдението на ендокринолог.
Свържете се с нас чрез формата за контакт.
Реимбурсира ли се Medtrum Nano от НЗОК?
Да, частично. Системата Medtrum Nano е в Списъка с медицински изделия на НЗОК заплащани в условията на извънболничната медицинска помощ, който е в сила от 1 януари 2025 г. Кодът по НЗОК на медицинското изделие е WF144.
Към 02.01.2025 г. стойността на месечния консуматив е 647.50 лева с вкл. ДДС. НЗОК заплаща 259.00 лева месечно. Месечното доплащане е в размер на 388.50 лева. Съгласно изискванията на НЗОК, помпата се осигурява безвъзмездно от вносителя. Пробният период съгласно изискванията на НЗОК е 1 (един) месец. Заплаща се пълната стойност на консумативите и не подлежи на възстановяване.
Ръководства и материали
Съвети за употреба - Кратка версия
Формуляр за поддръжка
Докладвайте нежелано събитие със системата за управление на инсулин Medtrum Nano като попълните Формуляр за поддръжка.
Гаранционни условия
- Гаранционните условия важат при попълнен Формуляр за поддръжка.
- Гаранционна замяна се предоставя при следваща поръчка/доставка.
- Гаранционен срок* на компонентите за еднократна употреба:
- Заменя се гаранционно Пач помпа (Резевоар MD8200) при установен проблем до 72 часа употреба.
- Заменя се гаранционно Пач помпа при следните известия от системата:
- Грешка в пач (Patch Error)
- Ниско ниво на батерията (Battery depleted)
- Открито е запушване (Occlusion detected) в случаите, които е установен продуктов дефект.
- Заменят се гаранционно до 2 броя пач помпи на кутия (10 броя). При неуспешен опит за стартиране на 2 (две) поредни пач помпи, преустановете опитите, преминете на лечение с инсулинови писалки до отстраняване на техническия проблем и се свържете с представител.
- Гаранционен срок* на компонентите за многократна употреба:
- Основа на помпата (Pump Base MD8201): До 48 месеца на свободна продажба/до 12 месеца по НЗОК.
- Персонален диабетен мениджър (PDM): До 48 месеца на свободна продажба.
* Не се предоставя гаранционна замяна при установено ползване в морска (солена) вода, счупвания, причинени от неправилна употреба, умишлени или неумишлени вреди, природни бедствия или други обстоятелства извън нашия контрол.
Колко време се използва един пач?
Препоръчителната употреба на един пач (резервоар) е до 72 часа (до 3 дни). Резервоарът е с вместимост до 200 единици (IU) инсулин. Силно препоръчително е използването на допълнителна защита върху пач помпата, с цел предпазване от вода, отлепване или разместване.
Известия/Грешки
За да предотвратите грешки на системата, при всяка смяна Пач е необходимо да почиствате внимателно Основата на помпата (MD8201) с етилов алкохол (70%) или спиртни тампони. Шестте златни пинове на Основата трябва да бъдат идеално чисти и сухи.

Известие: Грешка в пач (Patch Error)
Открита е грешка в пач помпата. Сменете пач помпата с нова.
- Основата на помпата е замърсена: Почистете Основата внимателно със спирт/спиртни тампони и изчакайте да изсъхне. Изчакайте 5 минути преди да стартирате нов Пач.
- При 2 поредни известия "Грешка в пач": Преустановете опитите и преминете на лечение с инсулинова писалка до отстраняване на неизправността в Основата. Попълнете Формуляр за поддръжка.
Известие: Батерията е изтощена (Battery Depleted)
Нивото на батерията на пач помпата е ниско. Сменете пач помпата с нова.
- Основата на помпата е замърсена: Почистете Основата внимателно със спирт/спиртни тампони и изчакайте да изсъхне. Изчакайте 5 минути преди да стартирате нов Пач.
Известие: Открито е запушване (Occlusion Detected)
Запушванията са предотвратими и не са задължително продуктов дефект.
Открито е запушване в пач помпата. Сменете пач помпата с нова.
- Поставяйте на чиста и суха кожа: Кожата трябва да бъде идеално чиста и суха. Препоръчва се измиване на мястото с вода и сапун, последвано от почистване със спирт/спиртни тампони. Изчакайте кожата да изсъхне преди да поставите нов Пач.
- Поставяйте на поне 4 различни места: Сменяйте мястото на поставяне при всеки следващ пач. Следвайте правилото за ротация при поставяне - редувайте поне 4 различни места. Не поставяйте временно пач помпа на място, на което сте имали запушване.
- Поставяйте на места с повече подкожни мазнини: Избирайте подходящо място с повече подкожни мазнини съгласно Ръководството за употреба. Една от основните причини за запушване на пач помпа е недостатъчно подкожни мазнини на мястото на пач помпата.
- Избягвайте натиск или удари: Прекомерният натиск може да доведе до запушване или неправилна работа на изделието. Примерите включват натискане на помпата по време на сън, контактни спортове или други дейности, които могат да окажат натиск върху пач помпата.
- Температура на инсулин: Не поставяйте студен инсулин. Необходимо е инсулинът да достигне стайна температура преди поставяне в Пач.
- Голям Болус: Ако получавате чести запушвания след голям болус (над 5 единици), това може да е проблем с усвояването на инсулина.
- Комбо Болус: Използвайте функцията Комбо Болус и разделете Болуса, така че Нормалният Болус да НЕ превишава 5 IU (единици).
- Ръчен Болус: Ако е необходим Нормален Болус над 5 IU, например 7 IU, можете да пуснете два отделни ръчни Болуса съответно с 5 IU и 2 IU, като изчакате пълното доставяне на инсулин от системата, преди пускане на следващ Ръчен Болус.
- Основата на помпата е замърсена: Почистете Основата внимателно със спирт/спиртни тампони и изчакайте да изсъхне. Изчакайте 5 минути преди да стартирате нов Пач.
Известие: Използван пач (Used Patch)
- Опитвате се да стартирате използван пач. Стартирайте нов пач.
- Времето между премахване на Основата на помпата от използван Пач и поставянето в нов Пач е твърде кратко. Необходимо е да изчакате поне 5 минути преди да поставите Основата на помпата в нов Пач.
- Премахнете Основата на помпата от Пача. Рестартирайте смартфона и изчакайте поне 5 минути. Стартирайте нов Пач.
Съмнения за теч от помпата (Insulin Leaking)
- Системата НЕ разпознава, когато има изтичане на инсулин от помпата. При теч се наблюдава мирис на инсулин при пач помпата или навлажняване. При съмнения за теч на инсулин, сменете с нов пач.
Неактивна опция за Удължен Болус (Extended Bolus)
- Кръвната захар (КЗ) е под долен лимит на целта или над горен лимит на целта (BG Target).
- Не е спазено условието: Кръвната захар (КЗ) е между долен и горен лимит на целта (BG Target)
- Не е спазено условието: IOB (Активен инсулин) > (КЗ - висок таргет на КЗ) / Фактор на инсулинова чувствителност.
- Наличие на корекционен Болус: Ако има корекционен Болус, налични са опциите само Нормален и Комбо Болус, тъй като корекционен болус може да бъде доставен само като нормален.